U progu nowego roku kalendarzowego i na półmetku roku szkolnego, Zespół Szkół Technicznych w Strzyżowie potwierdza swoją renomę i kolejny raz prezentuje się jako placówka oświatowa oferująca swoim uczniom różnorodne formy kształcenia i zapewniająca im udany start w dorosłe życie.

Wysoką jakość nauczania potwierdziło Technikum, wchodzące w skład Zespołu Szkół Technicznych w Strzyżowie. Zajęło ono 24 miejsce w województwie w kategorii Technika w Ogólnopolskim Rankingu Techników 2013. Jest to ranking, co roku przygotowywany przez miesięcznik edukacyjny „Perspektywy" oraz dziennik „Rzeczpospolita".
Zgodnie z postanowieniem Kapituły, technika zostały ocenione za pomocą pięciu kryteriów. Są to: sukcesy szkoły w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, wyniki matury z przedmiotów dodatkowych, wyniki egzaminu zawodowego, oraz opinia o uczniach szkoły wyrażona przez kadrę akademicką.
Wysokie miejsce w rankingu cieszy i jednocześnie zobowiązuje do dalszej wytężonej pracy. A że działania edukacyjne powinny przebiegać na wielu płaszczyznach, ZST przygotował dla swoich uczniów kolejną atrakcyjną propozycję.
W dniu 24 stycznia bieżącego roku w Zespole Szkół Technicznych w Strzyżowie odbyło się otwarcie systemowego projektu pod nazwą „Podkarpacie stawia na zawodowców”.
Podczas otwarcia obecni byli przedstawiciele Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie w osobach Małgorzaty Kawalec i Kamila Dudy. Samorząd powiatowy reprezentował Wicestarosta Strzyżowski - Jan Stodolak. Obecna była również Agnieszka Ćwirlej – Sozańska, jako Koordynator Główny projektu. Społeczność szkolną reprezentowali: Przewodnicząca Rady Rodziców Szkoły - Bożena Nowicka, przedstawiciel pracodawców współpracujących ze szkołą –Tadeusz Szczygielski, rodzice uczniów ZST w Strzyżowie, uczniowie ZST oraz dyrekcja i nauczyciele szkoły.
Uroczystość otworzył dyrektor ZST Adam Witek, który omówił zadania realizowane w ramach projektu „Podkarpacie stawia na zawodowców”. Podziękował również Starostwu Powiatowemu w Strzyżowie, które jest partnerem projektu, za przychylność dla tej inicjatywy i jej współfinansowanie.
Z kolei głos zabrał Jan Stodolak, który przede wszystkim podziękował zebranym rodzicom za to, że ich dzieci są uczniami ZST w Strzyżowie. Podkreślił, że dzięki temu projektowi szkoła wchodzi w inną jakość nauczania, a przez to stwarza dla młodzieży lepsze szanse na rynku pracy.
W imieniu Wojewódzkiego Urzędu Pracy wypowiadała się Małgorzata Kawalec, która krótko omówiła rolę WUP-u w całym przedsięwzięciu. Wyraziła także radość, iż wspólnie podjęta inicjatywa umożliwi uczestniczącej w niej młodzieży lepszy start w dorosłość.
Następnie zabrała głos Agnieszka Ćwirlej – Sozańska, która jako Koordynator Główny projektu po raz kolejny podkreśliła dużą wartość podjętych w związku z realizacją projektu działań, które są odpowiedzią na wysokie wymagania współczesnego rynku pracy. Zachęciła również uczniów do licznego uczestnictwa w projekcie. Do rodziców zaś skierowała prośbę o odpowiednie zmotywowanie swoich dzieci do udziału w tym ważnym dla ich zawodowej przyszłości przedsięwzięciu.
W dalszej części spotkania zebranym gościom przedstawiono informacje o możliwościach pozyskania z Europejskiego Funduszu Społecznego środków, które przyczyniają się do rozwoju edukacji.
Przed zebranym z okazji otwarcia projektu audytorium zaprezentowali się także uczniowie ZST, którzy sami opowiedzieli o możliwościach, jakie daje im udział w projekcie. Jako, że zajęcia w ramach projektu odbywały się już od września, otrzymali oni zaświadczenia potwierdzające zdobycie nowych kwalifikacji zawodowych. Przy tej okazji dyrektor Adam Witek wyraził swój podziw dla licznej grupy młodzieży biorącej udział w projekcie, za jej pełne zaangażowanie i godną naśladowania postawę.
W części końcowej spotkania jego uczestnicy otrzymali materiały informacyjne
o projekcie „Podkarpacie stawia na zawodowców”.
Inaugurację projektu zakończył wspólny poczęstunek, poprzedzony pokazem sztuki barmańskiej w wykonaniu absolwenta ZST –Tomasza Szlachty.
Miło jest pochwalić się sukcesami szkoły, a za takie uznać należy opisane wyżej wydarzenia. Trzeba jednak pamiętać, że stoi za nimi systematyczna, rzetelna i perspektywicznie ukierunkowana praca dyrekcji i kadry pedagogicznej. Niezwykle ważna jest także dojrzała postawa uczniów, rozumiejących, że najważniejszym wyznacznikiem sukcesu będzie właściwe wykorzystanie zdobytej dzięki szkole wiedzy i umiejętności w dorosłym życiu. W Zespole Szkół Technicznych w Strzyżowie mechanizm ten wydaje się funkcjonować coraz lepiej, a to pozwala mieć nadzieję, że i w przyszłości będzie się czym pochwalić.
Przygotował Grzegorz Włodyka
Dodaj komentarz